Eerste werkdag - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Januari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen!

Vandaag onze eerste werkdag gehad. We moesten om 6:30 opstaan (heel moeilijk voor mij :P) en om 7:00 klaar staan bij het werkschema. Vandaag moest ik de quarantaine 1 t/m 4 doen. Daar zitten een paar van de zieke zeehonden in. De verblijven 1 t/m 2 waren het beste er aan toe alleen in verblijf 3 en 4 hadden ze bloedneusjes... heel de muur zat onder. We moesten het verblijf schoonmaken, eten geven en water geven. Mij werd alles uitgelegd door de andere assistente en door de voedster. Het was heel veel informatie dat ik op moest nemen in 1x. De meeste mensen zeiden dat na een week gaat alles vanzelf (gelukkig :P) We moesten vaak onze kleding verwisselen, wegens de ziektes die we over konden brengen. Ze letten hier heel goed op de hygiëne. Daarna moesten we het 'Golfbad' schoon gaan maken en de ramen zemen voor de bezoekers.

Om 10:30 hadden we een kleine pauze tussendoor. Daarna moesten weer de quarantaine in. Er was niet te veel te doen, we moesten alleen wat te eten geven. Toen dat klaar was moest ik de vissen 'breken'. Die vissen zijn ingevroren en komen dus als een klomp uit de vriezer er worden in water gelegd als ze uit de vriezer komen. Daar liggen ze dan een tijdje in en ontdooien ze een beetje. Ik moest dan de vissen van elkaar af halen, maar er voor zorgen dat ze niet kapot gingen. Het water is ijskoud dus je vingers zijn na afloop pijnlijk en heel rood.

Om 12:00 hadden we pauze tot 14:00. Na de pauze moest ik weer de quarantaine in. Dit keer moesten we alleen eten geven en de vloer schoonmaken. Ik hoorde van die andere assistente dat de voedster mij een groot compliment had gegeven dus dat was wel fijn om te horen :D

Om 16:30 waren we klaar. Zo dadelijk gezamenlijk eten en misschien gaat er nog een filmpje doorheen. Morgen weer om 5:30 opstaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 3116

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: