06-03-2013 (Zeehond van 150 kilo) - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu 06-03-2013 (Zeehond van 150 kilo) - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

06-03-2013 (Zeehond van 150 kilo)

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Maart 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen!

Vandaag was heel bijzonder! Vandaag stond ik bij de quarantaines 1 t/m 4. In quarantaine 2 was één zeehond en die had zwarte poep. Die is waarschijnlijk door zijn poep gerold want hij was helemaal zwart, letterlijk. Het was heel zielig om te zien maar we hebben hem helemaal gewassen. Die zwarte poep kwam waarschijnlijk door het bloed dat in de vis zat die hij gekregen had. Gelukkig was in het einde van de middag zijn poep weer de normale kleur.

In de middag mocht ik ook voor het eerst op een zeehond zitten. Je zit er niet echt op maar je houdt hem vast. De voerster waarmee ik was moest een vaccinatie geven. Ze zei: heb je wel eens op een zeehond gezeten? Ik: ehm nee. Zij: Zou je dat wel willen? Ik: JA! hahaha Zei: Ik kan anders ook de dierenarts halen als je wilt. Ik: Neuh da hoeft niet hoor! Dus toen mocht ik de zeehond vasthouden en heeft zij de vaccinatie gedaan. Het was heel leuk om te doen!

Het meest bijzondere van de dag was wel in de avond. Vanuit Zeeland is deze binnengebracht. De zeehond is 2,35 meter lang en woog ongeveer 150 kilo! Hij was enorm! De dierenarts vroeg of ik alles wat er gebeurde op camera vast kon leggen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan! :D Hij moest verplaatst worden naar een andere plaats en dat moest al door 6 man gedaan worden. Hij kreeg wat medicijnen en zijn bloed werd afgenomen zodat ze konden zien wat er misschien aan de hand was. Ook kreeg hij via een slang water binnen, en dan moet je denken aan een liter water hahhahaa.. Daarna werd hij met rust gelaten en ging iedereen weg. Nu maar duimen dat hij het red want hij was er erg slecht aan toe.

Het was een van de meest bijzondere dagen die ik hier heb mee mogen maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3106

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: