14-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu 14-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

14-02-2013

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

14 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen!

Het heeft even geduurd voordat ik weer een verslag heb geschreven maar de laatste dagen heb ik niet echt iets speciaals gedaan. De laatste dagen heb ik op dezelfde plek gestaan. Er was ook niet veel spannends of nieuws gebeurd de afgelopen dagen. Ook is het best vermoeiend. Soms heb je Late Shift, dan moet je om 14:00 beginnen en om 22:30 ben je dan klaar, en dan ben je ook echt op. Gisteren heb ik ook Late Shift gehad en vandaag had ik dan O Shift, wat betekend dat je om 6:30 op moet staan en werken tot 16:00. Morgen heb ik Late Shift want ik heb geruild met een andere vrijwilliger die graag O shift wilde doen. Morgen kan ik dus een beetje uitslapen :D

Vandaag stond ik weer in de quarantaines 1 t/m 4. Het was een tijdje geleden en daarom moest ik weer wennen aan de nieuwe zeehonden die er nu zitten. Er zitten nu in quarantaine 4 twee zeehonden die best wel agressief zijn. Daar moet je dan ook wel erg mee oppassen en als een zeehond zo ligt dat je er vlak naast moet lopen dan moet je gewoon je tijd er voor nemen en voorzichtig erlangs gaan.
In quarantaine 1 zit één zeehond en die zit onder de wonden. Heel sneu om te zien. Op zijn staart zitten veel wonden en op zijn buik zit een hele lange wond die van boven naar onder gaat. De oorzaak kan van alles zijn, dus daarom kunnen ze niet zeggen hoe dat dat komt. Deze wonden moest ik verzorgen. Ik moest ze schoonmaken. Ik moest er Betadine op doen en dan de wonden schoonmaken. Daarna moest ik er BlueSpray op doen, dat is spul wat de wond dicht en er zit antibiotica in. Het schoonmaken van de wond doet pijn bij zo'n zeehond maar vreemd genoeg stribbelde deze zeehond niet tegen. Hij was echt heel lief en liet alles toe. Ook als je erdoor moest dan ging hij gewoon aan de kant. Hij snuffelde aan je laars en kwam naar je toe als een beetje voorover bukte. Alleen bij het eten geven stribbelde hij een beetje tegen omdat je een zeehond moet vangen met een handdoek zodat hij je niet bijt.

In quarantaine 2 was er een waterballet aan de gang :P Één van de twee zeehonden in die quarantaine mocht zwemmen en die was zichzelf heerlijk aan het vermaken in het water. Was heel leuk om te zien :D

Ik heb er nu al 3 weken opzitten. Het gaat heel snel! nog 6 weken te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 3108

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: