06-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu 06-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

06-02-2013

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen

Vandaag stond ik in de Vliehorst. Het is een grote ruimte waar twaalf zeehonden verblijven. Ik moest daar schoonmaken, temperatuur afnemen en mee assisteren met het voeren en drinken geven. Was leuk om te doen en ook wel weer een andere ervaring want deze zeehonden waar meer agressief, omdat ze nieuwer zijn, dan degene waarmee ik al gewerkt heb. De temperatuur afnemen was daarom ook wat moeilijker omdat ze met hun achterflippers gaan slaan. De temperatuurmeter vloog vaak door heel het verblijf heen!

Om 11:00 kregen we een presentatie van de dierenarts. Ze willen namelijk een soort trainings-/introductie week voor alle stagiaires en vrijwilligers opzetten met trainingsdagen en presentaties. Vandaag kregen wij dan de presentatie van de dierenarts. Heel leerzaam. Ons werd uitgelegd wat de verschillen zijn tussen een grijze zeehond en de normale zeehond, hoe een longworm een zeehond zo ziek kan maken en hoe hij door het lichaam gaat, wat de meest voorkomende ziektes zijn en ze dingen tegenwoordig onderzoeken.

Na de presentatie mochten we even snel eten en daarna moesten we weer aan de gang. Ik stond daarna weer in de Vliehorst maar deze keer hoefde we alleen eten te geven en het een beetje schoon te maken, gewoon het platform waar ze op liggen schoonmaken. Dat was snel gedaan en daarna ging ik de was doen. Ongeveer 100 kledingstukken opgevouwen en nieuwe was laten draaien. Ik mocht wel kleding in de droger doen maar die nog niet aanzetten, dat komt omdat er een paar nieuwe zeehonden binnen waren gekomen en de droger maakt nogal veel geluid. Die zeehonden zijn sowieso al een beetje gestrest en weten niet wat hun overkomt, ze worden dan onderzocht en behandeld. De droger staat in een kamer tegenover de kamer waar de zeehonden onderzocht worden. De droger maakt nogal vele lawaai dus die doen ze dan niet aan totdat de zeehonden weg zijn.

Ik mocht meehelpen met een nieuwe zeehond naar het verblijf 'Leger' te brengen. Dat wordt de komende tijd zijn verblijf.

Vandaag was een hele leuke dag en morgen wordt hij nog bijzonderder! Ik mag namelijk mee met het uitzetten van een paar zeehonden! Ik sta te springen!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 3114

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: