16-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu 16-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

16-02-2013

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

16 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen!

Vandaag heb ik in de Jarino's gestaan. Dat is een soort 'afdeling' waar vooral de nieuwe zeehonden in komen. Die zeehonden zijn dus ook nog wat gestrest omdat alles nog nieuw voor ze is en ze mensen natuurlijk nog eng vinden en niet weten wat er allemaal gebeurd.De Jarino's is verdeeld in 8 gebouwen met in elk gebouw twee zeehonden. In Jarino gebouw 7 waren twee zeehonden die het ergste zijn van de Jarino's. Die zijn best wel agressief, tegen mensen maar ook tegen elkaar. Ik moest daar het zwembadje schoonmaken en hun platformpje.

Van tevoren heeft de feeder waarmee ik was een verhaal verteld dat ze eerst een zeehond in het center steeds maar niet konden vangen. Die hebben ze laten kunnen vangen door naar hem toe kunnen lopen met de rug naar hem toe. Een zeehond snapt dat als je hem aankijkt dat je wat van hem wilt. Toen ze met kun rug naar hem toe liepen, bleef de zeehond gewoon liggen op zijn plek en konden ze hem vangen.

Ik dacht dat ga ik ook eens proberen. Ze vertelde mij dat ze best agressief kunnen zijn tegen mensen als je komt schoonmaken. Dus dacht ik: Weet je wat ik ga eens kijken hoe ze reageren als ik alleen schoonmaak en ze niet aankijk. In het begin waren ze nog een beetje van: Wat kom jij hier doen? Maar toen ze zagen dat ik ze niet aankeek en me niet interesseerde in hun en alleen bezig was met schoonmaken, begonnen ze zich meer druk te maken met zich eigen dan met mij! Dat was heel leuk om te zien dat ze door hadden dat ik hier was voor het schoonmaken en niet voor hun :D

Verder heb ik ook in Noordvader gewerkt. Dat is een gebouw dat helemaal aan de andere kant van de center staat. We noemen het ook wel Far Far Away omdat dat makkelijk uit te leggen is aan de buitenlanders :P. Daar hebben we gekeken of we van sommige Forcefeeders, Handfeeders konden maken. Dan kijken we of we de dieren niet meer hoeven te vangen om ze eten te geven maar of ze uit de hand eten. Er waren een paar zeehonden die nog Forcefeeders waren en twee van die waren bijna Handfeeders :D. Die hapte wel in het visje nam het niet aan van je. Ze waren of nog een beetje bang of die waren nog te snel afgeleid. Je kan het zien alsof je een kind iets wilt vertellen en die wordt meteen afgeleid door een vlieg die voorbij vliegt.

Als we dit elke dag even doen.. dat proberen.. dan duurt dat niet lang meer en dan zijn ze Handfeeders! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 3093

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: