05-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu 05-02-2013 - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Vera - WaarBenJij.nu

05-02-2013

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

05 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hi iedereen!

Vandaag mocht ik eindelijk ergens anders staan :D Ik moest dit keer quarantaine 8 t/m 12 doen. Dat is buiten in een paar aparte gebouwtjes. Ik mocht daar meehelpen voeren en ik mocht een zeehondje insmeren met zalf op zijn buik, omdat hij daar irritatie heeft, maar helaas branden die zalf een beetje. Na die zalf mocht ik hem wel een massage geven met een pijn-verzachtende, lekkergeurende zalf :D

Het is wel leuk om te zien dat een zeehond beseft dat hij hier is om geholpen te worden omdat hij compleet veranderd is van gedrag naar een rustig en toelatende gedrag. Dat merkte ik toen ik in de quarantaines aan het werken was. Ook zeehonden die al een keer zijn behandeld zijn in het centrum en weer terug komen na een bepaalde tijd, die alles gewoon toelaat!

Na het eten mocht ik mee het 'Leger' verblijf in. Dat is een verblijf dat door het leger aan het centrum is gegeven. Daar lagen twee nieuwe zeehonden in. Daarvan heb ik bij eentje, omdat hij diarree had, de poep moeten pakken en die handschoen binnenste buiten draaien zodat de poep erin blijft zitten (gelukkig met driedubbele handschoenen!) In de poep zag je gelijk wormen zitten. Die zeehond heeft dus duidelijk last van wormen. De poep word dan in het lab onderzocht.

Het was een hele leuke dag en ik moet ook wel zeggen dat elke dag weer iets anders te beleven valt dus het is nooit saai. Ook al sta je misschien wel vaak bij het zelfde verblijf, dan alsnog is het vernieuwend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pieterburen

Vera

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 3096

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Pieterburen Stage 27-01-2013 t/m 29-03-2013

Landen bezocht: